Opony zimowe, jak się sprawują?
Zwiń
X
-
Nokian WR dosyć szerokie jak na zimę bo 205/55 R16 zachowują się przewidywanie jednocześnie dając spory margines bezpieczeństwa to jeżeli chodzi i asfalt, błoto śniegowa, na samym śniegu ciągną jak "traktor" bez problemowa zmiana kierunku jazdy bez uskoków czy uślizgów no chyba że wspomożemy to większą ilością gazu i mocniejszym skrętem kierownicy ale i w tedy wyciągają auto w zadanym kierunku.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
moim zdaniem idealny rozmiar na miastową zimę oraz zimową trasęZamieszczone przez lorudosyć szerokie jak na zimę bo 205/55 R16
Miałem sytuację podbramkową tzn. nie chciałem przejechać na późnym żółtym octavią 1 z UG7 195/65 R15 i niestety na mokrym przy lekko minusowej temp. jechałem jak na lodzie,
ostatnio jadąc swoją O1 miałem identyczną sytuację, warunki jak i prędkość, niemalże takie same tylko że mam u siebie UG Performance 205/55 R 16 - wyhamowałem bez żadnego stresu.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
fanatyk :P :lol: :wink:Zamieszczone przez dobrygrzeswawaostatnio jadąc swoją O1 miałem identyczną sytuację, warunki jak i prędkość, niemalże takie same tylko że mam u siebie UG Performance 205/55 R 16 - wyhamowałem bez żadnego stresu.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Grzechu poprostu odwraca ciąg w swoim zwykłym TDI
i w miejscu staje :diabelski_usmiech
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
:haha: :haha: :haha:Zamieszczone przez mllGrzechu poprostu odwraca ciąg w swoim zwykłym TDI
i w miejscu staje :diabelski_usmiech
: qrcze, normalnie monitor oplułem :lol: :lol: :lol:
hehe wiesz staram się nie przejeżdżać na 8 fazie żółtego :wink: a jak na tyłku nic nie siedzi to włączam REWERS :lol:Zamieszczone przez szkodadobrygrzeswawa napisał/a:
ostatnio jadąc swoją O1 miałem identyczną sytuację, warunki jak i prędkość, niemalże takie same tylko że mam u siebie UG Performance 205/55 R 16 - wyhamowałem bez żadnego stresu.
fanatyk :P :lol: :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Co do rozmiaru ( 205/55/16 ) to mam podobne odczucie co dobrygrzeswawa. Ja mam u siebie UG7+ w rozmiarze j.w. a we wszystkich firmowych OII takie same UG7+ tyle, że 195/65/15. Auta identyczne, ale zachowanie na drodze w warunkach miejskich całkiem inne. Jeśli ktoś nie jeździ permanentnie w "kopnym" śniegu to schodzenie na zime z rozmiarem poniżej 205 jest jak dla mnie bezcelowe...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
szkoda, ale załapałeś że chodzi o szerokość opony :?: :wink: :szeroki_usmiechZamieszczone przez szkodato ja takich wrażeń między 16 a 15 nie mam, tylko takie które wynikają z wyższego profilu na 15...NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
To i ja dorzucę coś z egzotyki
opony Falken Eurowinter, jak w podpisie made in Japan
195/65/15 . Na mokrym, w zakrętach trochę przód buja, jak sie doda gazu
poza tym jest nieźle. Jutro jadę do Szczawnicy na narty, to się okaże jak sie zachowują w warunkach bojowych
Jak na zimówki to nawet cicho sie krecą. 3-ci sezon.
Napęd bez ASP, ESR, PKP i KGB
Komentarz
-
-
ja zalozylem za zime takie same jak byly w orginale na lato i tyle
smigam na 205/55/16 i jestem zadowolony 
ale i tak uwazam ze najlepiej w zime jezdzilo mi sie seicentem
tam byly jakies debice za 90 zl
no i kola 13
autko male i lekkie
a silnik 1,1 54 KM na takie autko byl wiecej niz wystarczajacy
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Ty, a załapałeś, że mówię o zimówkach na Złotej i Białej :?: :szeroki_usmiech (Ola jeździ na 16 oczywiście 205)Zamieszczone przez dobrygrzeswawaszkoda, ale załapałeś że chodzi o szerokość opony :?: :wink: :szeroki_usmiechZamieszczone przez szkodato ja takich wrażeń między 16 a 15 nie mam, tylko takie które wynikają z wyższego profilu na 15...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
DokładnieZamieszczone przez liroyektam byly jakies debice za 90 zl
no i kola 13
, ja jeszcze mam seacika oponka 175/70/13 tym to się fajnie jeździ po śniegu
też jakieś tam Dębica a wracając do szerokości moich opon (205/55/16) to zawsze mnie "uczono" że na zimę to zakładamy węższe opony, no ale to były stare czasy kiedy jeszcze nie odśnieżali nawet głównych dróg, generalnie nie narzekam ale musiałem się przyzwyczaić do takiej szerokości.
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Ja kupiłem Continental ContiWinterContact TS830 195/65R15 91 T.
Jako że jest to nowe auto więc trudno mi porównać z poprzednią zimą
Moje subiektywne odczucia:
- cicha opona
- na mokrym zero problemów
- na śniegu hamowanie super
- na śniegu ruszanie średnio
- na śniegu prowadzenie OK
Myśle że moje odczucia co do różnicy miedzy ruszaniem a hamowaniem mogą wynikać z tego że to moja pierwsza opona typowo kierunkowa (bieżnik "jodełka").Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
myślę że opony warto polecić, po drodze i w Szczawnicy lekko nie było, -18, sypki, kopny i rozjeżdżony śnieg na podjazdach wybrukowanych kostką bazaltową, kto jechał do Hutnika od strony pl. Dietla w Szczawnicy to wieZamieszczone przez b-bar01coś z egzotyki opony Falken Eurowinter, jak w podpisie made in Japan 195/65/15
hamowanie i ruszanie pod górę nie sprawiało żadnych problemów
Komentarz
-
-
w O2 mam Michelin Primacy Alpin, w służbowej O1 Nokiany. Obydwa z 1,6. Wskazanie zdecydowanie na Michały. Może też nie zachwycają, ale są dużo cichsze, przy ruszaniu na mokrym zdecydowanie mniej mielą koła na asfalcie. Kopny śnieg nie testowany, na ubitym śniegu ćwiczenie poślizgów kontrolowanych o wiele łatwiejsze na Nokianach - tył o wiele łatwiej wpada w poślizg.Zamieszczone przez wesołyNokian`ach WR G2
Komentarz
-
-
Po kilkunastu tygodniach używania Nokianów WRG2 generalnie bez zarzutu. Jedną akcję miałem tylko kiedyś jak dojeżdżałem do skrzyzowania za miastem - może ciut szybko - i pojechałem o mało co prosto przez skrzyżowanie a zamiar miałem w prawo
. Zimny pot na czole ale udało się - wyhamowałem przed skrzyżowaniem - może nie na drodze dokładnie ale zawsze i bez szwanku dla autka. Tym bardziej że droga którą jechałem krzyżowała się z krajówką. Okazało się że lodzik był w czystej postaci przykryty lekkim śniegiem to dlatego. Poza tym nie narzekam na oponki
Komentarz
-
-
Tak poważnie rzecz ujmując to do tego weekendu praktycznie zimy nie było - przynajmniej w naszym królewskim mieście i regionie małopolsko-podkarpackim - więc trudno było opisywać wrażenia z tego sezonu zimowego:-)
Ja jestem wierny Dunlopowi, chyba czwarty sezon używam Wintersportów, aktualnie wersji 3D. Złego słowa nie powiem jeśli chodzi o warunki wszelkie poza błotem pośniegowym i lodem. Ale na to chyba mocnych nie ma. Nawet wyjeżdżanie z pobocza zasypanego świeżym miękkim śniegiem nie jest większym kłopotem - bez ASR rzecz jasna.
Ze względu na zmianę autka po poczytaniu testów ADAC zapragnąłem małej zmiany i nabyłem drogą kupna Vredesteiny Snowtrac 3. Wyglądają nieziemsko, zobaczymy co pokażą, już chyba za tydzień:-)
Komentarz
-
Komentarz